1 camera op 1 scherm

Information about Mobotix installation

1 camera op 1 scherm

Postby Huff » 30 Jun 2010, 10:18

Even eerst de situatie schetsen.

Het gaat over een supermarkt waar er een x-aantal mobotix camera's staan over het hele gebouw, zowel binnen als buiten.
De klant maakt gebruik van een aparte pc in zijn bureel waarop de beelden bewaard worden en hij de live-beelden en opgenomen beelden kan bekijken.
Nu wil hij ook vanop zijn apartement dat boven de winkel ligt de live-beelden en opgenomen beelden kunnen bekijken, hiervoor voorzien we een gewone pc (hij heeft zelf geen pc in zijn apartement).

Hij wil ook een scherm aan de ingang van de supermarkt plaatsen waarop enkel het beeld van de mobotix camera te zien is die de inkom filmt (klanten zien dus zichzelf binnenkomen).

Ik vind het een nogal dure oplossing om hiervoor weer een aparte pc met monitor te voorzien maar weet uit ervaring dat een extra beeldkaart in één van de andere pc's niet makkelijk werkt.

Bestaat hiervoor een andere oplossing?
En hoe zit met beeldsnelheid als men vanop 3 plaatsen een live-stream bekijkt + de beelden ook nog eens worden opgenomen?
Huff

Re: 1 camera op 1 scherm

Postby nico » 01 Jul 2010, 14:13

Goede middag. Ik heb je situatie hier even getest met drie Mobotix camera live-streams + beeldopslag. Het beeld blijft in ieder geval stabiel vloeiend, zo rond de 12 fps (frames per seconde) op Megapixel resolutie, en dit op alle drie de PC's.

Wat betreft je confrontatie monitor zal je inderdaad naar een oplossing moeten met een extra PC. Dit hoeft echter geen speciale / nieuwe PC te zijn. Een simpele Pentium 4 met een netwerkkaart is ruim voldoende. Dergelijke computers zijn dan ook niet duur. Een andere oplossing is werken met een mini-PC die je bijvoorbeeld compact achter het beeldscherm kan wegwerken. Echter is dit wel een wat duurdere oplossing.
nico

Postby Huff » 22 Sep 2010, 15:04

Ik ben momenteel bezig met de uitvoering van dit project en heb nu een probleem met mijn windows 7 home premium pc.
Op deze pc staat mxcontrolcenter en worden ook de beelden opgenomen.
Ik heb de complete d-schijf geshared staan voor opname van de beelden en van gisterenmiddag tot vanmorgen is dit correct blijven functioneren.
Nu geven alle 9 de camera's volgende foutmelding:

Code: Select all
Mount failed because of an unknown error (MN23
mount: mounting //192.168.1.200/camerabeelden on /var/www/server/events/ failed: Cannot allocate memory

Omdat alle camera's dit probleem hebben lijkt het mij een windows 7 probleem, heb tot nu toe meer ervaring met winXP dan 7 en ben hier nu toch al zo'n 2 uur aan het zoeken wat er mis is maar kan niets vinden.
Ondertussen geprobeerd; hele d-partitie verwijderd en opnieuw ingesteld, alle mogelijke instellingen met rechten en gebruikers aangepast, 1 v/d camera's opnieuw geconfigureerd, firewall uitgeschakeld, ...

Iemand enig idee?
Huff

Postby nico » 22 Sep 2010, 16:57

Probeer eens een map te maken op de D-schijf genaamd "camerabeelden". En deze map vervolgens delen met diezelfde naam.
nico

Postby Huff » 22 Sep 2010, 19:19

Ik heb alle mogelijke combinaties met gedeelde mappen en schijven opnieuw geprobeerd (ben er de hele namiddag mee zoet geweest).
Als ik mijn xp laptop hetzelfde ip geef dan de windows 7 machine met dezelfde shares en login's dan is er geen probleem, terug omzetten naar win7 geeft terug bovenvernoemde foutmelding.

Ik begin meer en meer de indruk te krijgen dat dit een fout of beperking in windows 7 is (het is een home premium versie).
Huff

Postby nico » 22 Sep 2010, 21:15

Het valt me op dat je //192.168.1.200/ in het adres kan staan. Kan je bij de file server instellingen in de camera de "//" weghalen?

En welke Mobotix camera en welke firmware gebruik je precies?
nico

Postby Huff » 22 Sep 2010, 21:33

Bij File server IP staat enkel het ip-adres ingegeven, de // zet hij er zelf bij in het log.

Camera's zijn 1x M24, 2x D12, 2x D24 en 4x Q24, allemaal voorzien van de laatste firmware.
Huff

Return to Installation